Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Mar-athon Sneek zelf!

Mar-athon Sneek 2023

Start/finish
Waar is de start?
De start en finishlocaties van de Mar-athon Sneek verschillen per afstand. Lees hier meer over de start voor de hardlopers. En lees hier meer over de start voor de wandelaars.
 
Waar is de finish?
De finish voor alle deelnemers is op het Mar-tiniplein.

Wat zijn de starttijden?
Lees hier meer over de start voor de hardlopers. En lees hier meer over de start voor de wandelaars.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
Staat jouw vraag niet de ‘Veelgestelde vragen’? Neem dan contact op via dit formulier.
 
Tijdens het evenement vind je de Helpdesk op het Martiniplein (start hele marathon wandelen, finish alle afstanden). En op de parkeer/pendelbuslocatie (Schuttersveld).
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille!

Wil je deze medaille nog specialer laten maken? Dan kun je na afloop bij de graveer-stand jouw naam en prestatie achterop de medaille laten graveren. Als je vooraf de medaille gravering bestelt, kost deze optie € 8,-. Wanneer je ter plekke beslist om jouw medaille te laten graveren, dan betaal je € 10,-. Je kunt je medaille laten graveren bij de finish op het Martiniplein in Sneek.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Er kan tot 18.00 uur door wandelaars gefinisht worden, daarna komen de hardlopers binnen. Wandelaars kunnen vervolgens nog wel finishen, maar moeten vanaf dat moment ruimte geven aan de hardlopers. 

De hardlopers kunnen finishen tot 22.00 uur. Voor de 21,1 km (Halve Mar-athon) geldt een tijdslimiet van 3 uur en voor de 7,5 km is dat 70 minuten.
Medisch, faciliteiten
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Lees hier meer over de locaties van de medische ondersteuning voor hardlopers en hier voor wandelaars.

Zijn er toiletten?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Klik hier voor meer informatie over douche- en omkleedgelegenheid.
Tijdregistratie
Is er tijdregistratie?
Voor de hardlopers wordt de tijd geregistreerd middels een chip achterop het startnummer. Na het evenement vind je de uitslag terug op de uitslagenpagina op de website.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Lees hier meer over de openbaar vervoer.

Inschrijving 2023

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Mar-athon Sneek  gaat op woensdag 21 december 2022 om 12.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 12 juni 2023, of wanneer de deelnemerslimiet is behaald.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving?
Na het sluiten van de online inschrijving is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Het is nog wel mogelijk om een startbewijs over te nemen van iemand anders . Hiervoor kan je kijken op de vraag- & aanbodpagina. Deze pagina komt na 12 juni 2023 beschikbaar op de website.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Het wijzigen van jouw gegevens was mogelijk t/m de uiterlijke wijzigingsdatum, t/m 15 mei 2023, deze is inmiddels vestreken. Wijzigingen zijn niet meer mogelijk.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat werkt, lees je bij de volgende vraag.

Leden van Le Champion hadden de mogelijkheid om hun inschrijving t/m de uiterlijke wijzigingsdatum, 15 mei 2023 schriftelijk te annuleren via het contactformulier en kregen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de algemene voorwaarden op de website. Omdat de uiterlijke wijzigingsdatum verstreken is, kunnen leden hun inschrijving niet meer annuleren.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie, klik in jouw ticket op 'Bewerken' en vul de gegevens in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en klik op 'Opslaan'. Dit is weer mogelijk nadat de inschrijving is gesloten, 12 juni 2023.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 15 mei 2023, een ticket toewijst, dien je onderling te regelen dat het startnummer bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Let op! Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Voor hardlopers geldt:
Een deelnemer dient in op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. De minimumleeftijd bij de 7,5 km is 14 jaar; bij de 21,1 km (Halve Marathon) 18 jaar.

Voor wandelaars geldt:
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene. 
Shirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het eventshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 15 mei 2023 een eventshirt bestellen.

Wordt het shirt opgestuurd of moet ik deze tijdens het event afhalen?
Indien je bij inschrijving een eventshirt hebt besteld, dan kun je deze op zaterdag 24 juni afhalen bij de stand van Le Champion op het Martiniplein/op het Schuttersveld in Sneek (afhankelijk van jouw gekozen afstand).
Startbewijs
Wordt mijn startbewijs thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week voor het evenement ontvang je jouw startbewijs met de post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startbewijs met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startbewijs op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn startbewijs niet ontvangen. Wat nu?
Als je jouw startbewijs niet hebt ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan zorgen we voor een vervangend startbewijs.

De naam op het startbewijs is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Als een startbewijs eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ik heb een startnummer overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 15 mei 2023, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het startbewijs naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het startbewijs bij jou terecht komt.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.