Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan om jou een onvergetelijke ervaring mee te geven. Zowel tijdens de voorpret als tijdens de Mar-athon Sneek zelf! Heb je een vraag en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij uiteraard graag om jouw vraag te beantwoorden.

Inschrijving 2022

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Mar-athon Sneek gaat op dinsdag 21 december om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 13 juni 2022, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar de startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via dit formulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.

Is er een na-inschrijving?
Na het sluiten van de online inschrijving is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Het is nog wel mogelijk om een startbewijs over te nemen van iemand anders . Hiervoor kan je kijken op de vraag- & aanbodpagina. Deze pagina komt na 13 juni 2022 beschikbaar op de website.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.

Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
Ga naar ‘Open dashboard’ in jouw bevestigingsmail om jouw persoonlijke gegevens te wijzigen.

Jouw afstand wijzigen kun je doen door contact met ons op te nemen via dit formulier.

Het wijzigen van jouw gegevens is mogelijk t/m 16 mei 2022.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.

Leden van Le Champion kunnen hun inschrijving t/m 16 mei 2022 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie en klik in jouw ticket op 'Wijzigen'. Wijs de ticket toe aan 'Iemand anders'. Vul het e-mailadres en de naam in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en 'Bevestig' dit.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 16 mei 2022, een ticket toewijst, ontvangt de oorspronkelijke deelnemer het startbewijs en eventuele extra’s. Onderling dien je te regelen dat dit bij de nieuwe deelnemer terecht komt.

Je kunt jouw inschrijving t/m 24 juni 2022 toewijzen aan iemand anders. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Voor hardlopers geldt:
Een deelnemer dient in op de dag waarop het evenement wordt gehouden tenminste een minimumleeftijd bereikt te hebben. De minimumleeftijd bij de Kwart Marathon is 14 jaar; bij de Halve Marathon en bij de Hele Marathon 18 jaar.

Voor wandelaars geldt:
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene. 
Shirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het eventshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 16 mei 2022 een eventshirt bestellen.

Wordt het shirt opgestuurd of moet ik deze tijdens het event afhalen?
Indien je bij inschrijving een eventshirt hebt besteld, dan kun je deze op zaterdag 25 juni afhalen bij de stand van Le Champion op het Martiniplein/op het Schuttersveld in Sneek (afhankelijk van jouw gekozen afstand).
Startbewijs
Wordt mijn startbewijs thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week voor het evenement ontvang je jouw startbewijs met de post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn startbewijs met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startbewijs op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn startbewijs niet ontvangen. Wat nu?
Als je jouw startbewijs niet hebt ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan zorgen we voor een vervangend startbewijs.

De naam op het startbewijs is verkeerd, kan ik dit nog aanpassen?
Als een startbewijs eenmaal is gemaakt, kan de naam helaas niet meer veranderd worden.

Ik heb een startnummer overgenomen. Wordt mijn startnummer bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 16 mei 2022, een inschrijving hebt overgenomen, wordt het startbewijs naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het startbewijs bij jou terecht komt.

Mar-athon Sneek 2022

Start/finish
Waar is de start?
De start en finishlocaties van de Mar-athon Sneek verschillen per afstand. Lees hier meer over de start voor de hardlopers. En lees hier meer over de start voor de wandelaars.
 
Waar is de finish?
De finish voor alle deelnemers is op het Mar-tiniplein.

Wat zijn de starttijden?
Lees hier meer over de start voor de hardlopers. En lees hier meer over de start voor de wandelaars.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
Staat jouw vraag niet de ‘Veelgestelde vragen’? Neem dan contact op via dit formulier.
 
Tijdens het evenement vind je de Helpdesk op het Martiniplein (start hele marathon, finish alle afstanden). En op de parkeer/pendelbuslocatie (Schuttersveld).
Medaille
Krijg ik een medaille?
Iedere deelnemer ontvangt na de finish een unieke herinneringsmedaille!

Wil je deze medaille nog specialer laten maken? Dan kun je na afloop bij de graveer-stand jouw naam en prestatie achterop de medaille laten graveren. Als je vooraf de medaille gravering bestelt, kost deze optie € 7,-. Wanneer je ter plekke beslist om jouw medaille te laten graveren, dan betaal je € 8,50. Je kunt je medaille laten graveren bij de finish op het Martiniplein in Sneek.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
De hardlopers kunnen finishen tot 00.00 uur.  
 
Er kan tot 18.00 uur door wandelaars gefinisht worden, daarna komen de hardlopers binnen. Wandelaars kunnen vervolgens nog wel finishen, maar moeten vanaf dat moment ruimte geven aan de hardlopers. 
Medisch, faciliteiten
Is er medische hulpverlening aanwezig?
Lees hier meer over de locaties van de medische ondersteuning voor hardlopers en hier voor wandelaars.

Zijn er toiletten?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.

Is er douche- en omkleedgelegenheid?
Klik hier voor meer informatie over douche- en omkleedgelegenheid.

Kan ik mijn kledingtas ergens inleveren?
Klik hier voor meer informatie over kledinginname.
Tijdregistratie
Is er tijdregistratie?
Voor de hardlopers wordt de tijd geregistreerd middels een chip achterop het startnummer. Na het evenement vind je de uitslag terug op de uitslagenpagina op de website.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Lees hier meer over de openbaar vervoer.

Mar-athon Sneek 2022

Uitslag hardlopen
Mijn uitslag in de Le Champion app klopt niet/ontbreekt. Wat nu?
Indien jouw uitslag in de app niet klopt, of als jouw uitslag niet in de app staat, check dan de officiële uitslag op de website. De uitslag op de website is leidend.

Waar vind ik mijn officiële uitslag?
Klik hier voor de officiële uitslagen van de Mar-athon 2022.

Mijn uitslag op de website klopt niet. Hoe verander ik dat?
Voor vragen en opmerkingen over de uitslag, stuur een email naar Mylaps Event Timing. Vermeld je startnummer en eventueel zelf geklokte tijden

Kan ik mijn uitslag laten verwijderen?
Stuur een bericht naar Mylaps Event Timing met jouw startnummer en jouw verzoek. Jouw gegevens worden dan geanonimiseerd.

Waar vind ik mijn certificaat?
Bij jouw uitslag is de link naar jouw certificaat geplaatst. Klik hier voor de uitslagen van de Mar-athon 2022.
Foto's wandelen
Waar vind ik mijn foto’s?
Klik hier voor de foto's van de Mar-athon Sneek - Wandelen.
Foto's hardlopen
Waar vind ik mijn foto’s van de Mar-athon Sneek - Hardlopen?
Klik hier om jouw foto's te openen of check daar de veelgestelde vragen over jouw foto's.

Ik kan mijn foto's niet vinden, wat nu?
Indien je jouw foto's niet kan vinden met jouw startnummer, zoek dan via de 'Zoek met selfie' button. De software zoekt al jouw foto’s razendsnel op nadat je een selfie of een andere foto van jezelf hebt geüpload. Klik hier om jouw persoonlijke foto's te zoeken.

Als je hebt gezocht met jouw startnummer èn met een upload van een duidelijke foto van jezelf en je vindt nog steeds geen foto's, dan kan het zo zijn dat je op de fotopunten net achter iemand hebt gelopen. Het spijt ons, dan zijn er geen foto's beschikbaar.

Kan ik mijn foto’s laten verwijderen?
Als je jouw foto's wilt laten verwijderen, stuur ons dan een bericht via dit formulier.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan achteraf even bij onze organisatie via dit formulier.

COVID-19

Coronamaatregelen
Vindt het evenement in aangepaste vorm plaats?
Het is mogelijk dat de editie van 2022 in een aangepaste vorm zal plaatsvinden. We houden hiervoor nauwlettend de actuele ontwikkelingen in de gaten en zullen hierin schakelen indien nodig.

Welke coronamaatregelen worden er getroffen?
Dit is afhankelijk van de situatie in de weken voor het evenement. We zullen de dan geldende maatregelen nadrukkelijk volgen en alle betrokkenen hierover over informeren.
Afgelasting
Wat gebeurt er als het evenement wordt afgelast?
In het geval dat het evenement wordt afgelast, dan ontvangen alle deelnemers restitutie van het inschrijfgeld, minus de redelijke kosten die Le Champion heeft gemaakt ter voorbereiding op het evenement.

Voor de exacte omschrijving verwijzen we je naar de Algemene voorwaarden.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan direct een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op om jouw vraag te beantwoorden.